‘First Principles Thinking’ als instrument om te groeien.

2 min leestijd
21 februari 2024

First Principles Thinking is een filosofisch principe en een vorm van waarheidsvinding. Ga eerst ontleden hoe iets exact werkt of hoe een probleem precies in elkaar zit, tot in het kleinste detail, element of fundamentele waarheid en kijk vervolgens hoe je daarmee iets in elkaar kunt zetten waarmee je jouw verbeelding of doelen kunt bereiken.

De meeste mensen, en dus ook managers en ondernemers, zijn echter gewend om te denken en te acteren vanuit analogie, dus hetzelfde doen op basis van wat anderen doen. Maar dan net even iets anders. First Principles Thinking dwingt je om tot de kern van iets te komen en kan daardoor helpen om tot creatieve nieuwe oplossingen te komen.

First Principles Thinking

 

Wanneer je dit principe toepast op groei van een onderneming, moet je eerste precies weten welke elementen, hoe klein ook, van invloed zijn op economische groei. Zie het als een complexe groeimotor van een raceauto waarmee je steeds harder wilt gaan rijden. Je moet eerst alle onderdelen en radartjes vinden, en begrijpen hoe zo’n motor werkt. Vervolgens bouw je met die onderdelen een nieuwe motor die bij jouw voertuig en racecircuit past en waarmee je harder kunt optrekken dan de raceauto van je concurrent. 

 

Stel vragen over de gehele buyers journey en maak het meetbaar.

Vragen die je jezelf moet stellen en moet kunnen beantwoorden zijn bijvoorbeeld: Waarom kopen klanten mijn product precies? Hoe zijn ze geïnformeerd? Hoe worden ze beïnvloed? Via welke kanalen kopen ze het liefst en waarom is dat? Welke fricties ervaren potentieel klanten? Wat weten we van onze prospects? Wat zouden we moeten weten maar weten we niet? Waarom is onze sales cycle zestig dagen? We doen veel aan leadgeneratie, maar waarom haken leads precies af? De ontleding van een gehele B2B buyers journey is zeer complex en omvangrijk.

 

Lees hier verder
Lees hier alles over RevOps
Volledige uitleg over Revenue Operations.
Lees verder

 

Ontleed de klantreis en je eigen commerciële proces tot in de kleinste details en kijk waar en hoe je verbeteringen door kunt voeren. Wanneer je dit systematisch en procesmatig doet, bijvoorbeeld via Revenue Operations, dan kun je door compound effect significante groei en verbeteringen realiseren.

Dit is ook wat Leadmeister Copilot als online revenue operations oplossing voor jou doet. Het maakt voor jouw bedrijf inzichtelijk wat is er allemaal nodig is om te groeien, hoever je daarmee bent en wat je kunt doen om daar te komen.

Leadmeister Leads

Nieuwe klanten komen niet vanzelf. Leadmeister helpt je als online lead service en copiloot met het creëren van kwalitatieve lead relaties en deze te converteren naar klanten.

 

Leadmeister_beeldmerk

 

Bekijk Leadmeister producten