Leadmeister voor Marketing.

B2B marketeers en marketing teams hebben vandaag de dag veel uitdagingen. Heel veel uitdagingen. Pas als je deze onder controle hebt ga je veel sneller je doelen bereiken.

Leadmeister Marketing

 

 

Uitdagingen

Marketing uitdagingen

Welke B2B marketinguitdagingen komen we veel tegen die in de weg staan om je doelen snel te kunnen halen?

Marketing is het groeihart van een organisatie. Zonder marketing geen sales, zonder sales geen business. Vaak wordt marketing echter nog als kostenpost gezien of als een communicatie-afdeling. Hoe kun je nu aan sales en directie laten zien wat de waarde van marketing is?

  • Hoe groot is mijn dark funnel?
  • Hoe kan ik attributie uitrekenen en hoe moet ik met attributie omgaan?
  • Wat is de waarde van mijn lead pipeline?
  • Wat is het rendement van onze marketing inspanningen en uitgaven? Past het budget bij de groeiambities van het bedrijf?
  • Zijn mijn funnel conversies goed of slecht?

Wanneer je veel en kwalitatieve leads genereerd betekent dit niet automatisch meer klanten. Er volgt nog een heel proces om deze uiteindelijk te converteren naar klanten. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat sales snel en slim deze leads gaat opvolgen?

  • Marketing wordt enkel gezien als salesondersteuning of wordt nog aangestuurd vanuit sales.
  • Sales volgt leads te laat en/of onvoldoende op.
  • Sales development ontbreekt als rol, functie of proces.
  • Sales data is gescheiden van marketing data.

De rol van B2B marketing neemt toe, die van B2B sales neemt af.  De markt is flink veranderd, concurrentie neem toe en kopers weten vaak al goed wat hun problemen zijn en welke oplossingsrichtingen er zijn en kunnen ook steeds vaker online via een B2B-bestelportaal kopen.

  • Hoe ga ik om met complexe, non-lineaire B2B buyers journeys?
  • Welke scenario's zijn voor ons van toepassing door veranderend koopgedrag?
  • Hoe ga ik om met toenemende concurrentie?
  • Hoe zorg ik voor optimale aansluiting met product development?

De rol van een merk bij B2B-organisaties wordt steeds belangrijker. B2B-kopers zijn ook consumenten en vertonen hetzelfde gedrag. Een 'relatie' met je merk wordt steeds belangrijker voor het verhogen van je Customer Lifetime Value en van je concurrentiepositie.

  • Welke impact heeft ons merk op onze business?
  • Wat is de waarde van ons merk in euro's?
  • Hoe borg ik het merk over de gehele organisatie heen?
  • Hoe doet mijn merk het ten opzichte van de concurrentie?

Om leads te genereren zul je campagnes moeten draaien. Afhankelijk van jouw markt, doelgroep en oplossingen zijn keuzes rondom content formats en kanalen van cruciaal belang. Uitdagingen die je opgelost moet hebben om je doelen te behalen zijn bijvoorbeeld:

  • Sluiten campagneteksten en beelden goed aan bij de uitdagingen van klanten en de oplossing die je wilt verkopen?
  • Zet je de juiste content formats in de juiste kanalen?
  • Hoe meet ik of een campagne succesvol is geweest?
  • Hoe zet ik eenvoudig meerdere kanalen tegelijk in?
  • Hoe bepaal ik de marketing velocity?

Cruciaal om goed te kunnen sturen op groei van omzet is je data. Leg je die niet goed vast of doe je er niets mee, dan ga je ook nooit succesvol zijn om te groeien.

  • Hoe krijg ik alle data bij elkaar om inzichten te kunnen creëren?
  • Welke data ontbreekt nog?
  • Welke tooling is het meest geschikt in onze situatie?
  • Hoe kom ik van losse systemen, losse data en losse rapportages af?
  • Hoe overtuig ik mijn directie voor techniek budget?
Leadmeister producten

Pak de juiste uitdagingen aan en behaal je doelen.

Bekijk hoe Leadmeister jou helpt om jouw commerciële uitdagingen op te lossen en je daardoor sneller je doelen kunt behalen.

Leadmeister HubSpot Copilot

Inbound Leads

Maandelijks genereren van vraag en gekwalificeerde inbound leads. Creëer meer engagement en een grotere funnel. Specifiek voor jouw doelgroep en B2B business.

HubSpot Copilot

LinkedIn Leads

Nieuwe gekwalificeerde leads, snelle één-op-één leadopvolging, marktinzichten en lead nurturing door sales development via jouw eigen LinkedIn profielen.

Icons-09

Revenue Copilot

Jouw eigen online copiloot voor revenue management. Waar strategie, doelen, KPI's, resultaten en advies over jouw marketing- en sales operatie samenkomen.

Keuzehulp

Zeker weten of
Leadmeister bij jou
en jouw bedrijf past?